LarsLarsLars



NEEEJ! Jag missade Desperate housewives igår. Sucksucksuck. Det som på reklamen verkade vara ett så spännande avsnitt! :S. Får snällt vänta tills någon väldigt snäll person laddar hem det åt mej...... :)
Jag, Christian, Robin och Lisa var på bio igår, såg "The Guardian". Jag hade inga som helst förväntningar på den eftersom jag inte ville se den egentligen. Men den var BRA. Inte rolig/bra, utan bra/bra :). Det gjode visserligen att jag kom hem vid 00:15 inatt, men det var det värt! (och nej mamma, jag vet att du läser detta- jag kom inte försent till skolan eller var överdrivet trött idag!) :)

Idag fick jag reda på vilken låt jag ska sjunga på produktionen, Lonely Avenue heter den. En gammal blues låt som går ungefär lika dant hela låten, men det är helt okej. Hade inte tänkt ut någon som jag ville sjunga, så jag klagar inte :). Det blir nog bra :).

På fredag fyller Christian 19 år. Minns det som igår när han fyllde 18. Hur jag sprang omkring och letade efter en födelsedagspresent, och när jag väl visste vad jag skulle köpa så var det slut. Uschusch, det var en hektiskt tid!
Men nu så vet jag vad som ska köpas, och det är något han verkligen vill ha, så jag kan andas ut tills nästa gång det är dags för presenter..... Julafton.

..... JULAFTON ÄR FARLIGT NÄRA!
Visst så längtar jag som bara den, men suuck, då ska man börja köpa massa julklappar. Och med min ekonomi får jag nog handla allt på Funnyshop eller typ Göfab.
Och sen så fyller ju Hanna år snart, som hon så vänligt påminde om i hennes blogg, och eftersom trisslotter inte uppskattas får man snällt komma på något annat (jag som trodde att gamla älskade trisslotter.........).

Lars Winnerbäck är så bra. SÅ BRA.
När jag lyssnar på hans låta får jag något varmt inombords och allt bara skriker "JAA!". Typ.
Hans texter är så bra...

Ex, Idiot

"Du sprang så fort du kunde för att hinna få ett lyft igen.
Du kvittade all din trygghet mot en kick som inte hjälpt dig än.
Du ville bryta isen.
Men du klarade inte krisen.
Det vet du, men det tar emot.
Du kanske borde tänkt på hur du mår.
Du kanske borde tänkt på hur det går.
Du kanske borde tänkt på konsekvensen, mer än kicken, idiot.

Så nu står du på din topp och ingen bryr sig om din egotripp.
Du fick ditt lilla lyft och hänger upp ditt lilla tidningsklipp.
Va kul, att det gick vägen, du som varit så benägen.
Men vem är det som du tävlar mot?
Vad är det egentligen du vill ha?
Vem är det du vill verka som att va?
Du borde leva livet, men du söker nånting annat, idiot!

Du tror att det är livet som är snett, men har du alls nån koll?
Du tar dig nåra turer ut i snåren, sen tillbaks på noll.
Du repeterar fraser om kickar och extaser.
Om att alltid va på stående fot.
Du vill alltid vara fri och leva ut.
Men är invecklad som en råbandsknut.
Och själva livet står och skrattar åt din väntan på mirakel, idiot! "

Haha. Passar så bra in i mitt huvud just nu!

Åh, åh. Laaaars Winnerbäääck. Musikgeni, musikgeni!
Vad vore musiken utan honom? :)


Jag har varit tyst i tio dagar eller mer
jag tror jag slipar mina vapen, när ingen ser




Kommentarer
Anonym

Jaa, Lars är så bra =)

2006-10-27 @ 11:39:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0