Jobbjobbjobb.

Som man kan förstå av förra inlägget, (om man läste det), jobbade jag min sista sommarjobbdag på ICA i lördags.
S å   f r u k t a n s v ä r t   s k ö n t.
Men nu är jag lite rädd istället. Måste få tag i ett nytt jobb.
Och börja ett nytt jobb. :|
I'm terrified.

När jag började på ICA trodde jag att det skulle gå jättebra. Jag var självklart en nybörjare, men vadå, det får man ju räkna med. Mina kollegor skulle väl hjälpa mej, tänkte jag.
Ska inte säga att de inte hjälpte mej alls, men jag fick långt ifrån den hjälp jag hade behövt.
För de som jobbat där i minst tio år är det sjävklart hur man ringer in tidningarna, aktiverar lotter, drar av rabatter, skriva av tidningarna, märka varor mm.
Men inte för en 16årig tjej som aldrig suttit i kassan innan.
Orkar inte gå in på detaljer, men jag avskydde att känna mej som en dum 16åring som inte kunde något.
Jag ville ju för guds skull inte göra fel. Det handlar ju om pengar när man sitter i kassan. Viktiga saker.

Det är väl först det sista året nu som jag känner att jag kan det mesta, som jag är självsäker på jobbet. Jag har gjort väldigt många misstag under min tid på ICA, kanske hade de blivit färre om någon varit mer hjälpsam.. Menmen.
Hur som helst är jag livrädd för att börja ett nytt jobb. Vill helst inte det alls.

Vill inte vara nybörjaren som måste fråga efter hjälp hela tiden. Gör bort sej. Gör fel.
Sen så våndas jag över den andra tiden på det nya jobbet.. Då de andra tror att man kan allt, så jag inte kan med och fråga en enkel sak.

Nu har jag sökt jobb på pastoratet i Skara. Tror inte att jag kommer få det, tyvärr.
Jag ska ju till Thailand med Hanna den 8 november (JAG SKA TILL THAILAND, JAG SKA TILL THAILAND!!!) till den 18 december. Och under den tiden behövs det mycket hjälp..... :/. Ganska synd. För jag tycker att det låter som ett väldigt intressant jobb faktiskt.
Men jag är även pågång att jobba som vikarie på förskolor och dagis.
Var inne i Skara förut och fick hjälp med att skicka in ett papper till polisen så de kan intyga att jag inte är en pedofil. Typ.
Det känns som om jag är på G nu, och det känns jäklans bra :)
Får ju faktiskt fortsätta på ICA några helger framöver också. Jäääy.

NU måste jag fixa en inkomst. Måstemåstemåste.


Kommentarer
hanna

det kommer gå så bra så bra så bra....
kram

2007-08-15 @ 22:56:02
URL: http://kiwis.blogg.se
Anna

Åh att ringa in de där jävla tidningarna.. SÅ skönt att man slipper det nuförtiden.. I hated it!
Tack för igår, men nästa gång får NI välja en bättre film :)

2007-08-16 @ 15:49:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0