bilder och konstiga vibbar

Blivit valdigt lite bilder pa sistone, i know. Bade jag och Hanna verkar dessvarre fatt en slang av senilitet.
Kameran ligger pa hotellet i ladan pa mitt nattuksbord.  Men jag vet inte vad jag har for bilder att bjuda pa heller.
Varken Hanna eller jag kanner riktigt for att stalla oss framfor ett thailanskt stand med konstiga saker for att ta ej sa ovanliga turistbilder. Vi staller inte heller oss framfor en rosa blinkande julgran som alla andra japaner gor, for att visa att vi har varit i ett land dar det ar helt normalt med fem meter hoga rosa blinkande julgranar. Med skyltdockor i. Tokstollar.
Jag och Hanna ar tyvarr bast pa att dokumentera vara utekvallar. Valdigt roligt for oss, mindre kul for mina sa trogna blogglasare att kolla pa kanske. ;) Haha.
Far se ikvall om vi kan ta lite turistiga bilder sen ikvall. :)




What happens in Thailand stays in Thailand?

I forrgar nar vi var ute gick vi forbi en thailandsk tjej med en gammal vastelandsk gubbe. Hor henne saga "Vi kan fraga dem om de vill vara med" och nickar mot oss. Funderade forvirrat om jag horde ratt, och fortsatter mot en australiensk bar dar vi satter oss for att spela fyra i rad (jag AGER Hanna i det spelet by the way). Nar Hanna reser sej for att ga pa toa sitter jag da och tittar rakt fram. Inget konstigt i det, forutom att just de paret ocksa gick in pa samma bar, och satt sej pa nasta bord. Tjejen sitter och tittar pa mej och hojer sitt glas for att skala. Forvirrad och anigen forskrackt gor jag det samma med min Chang beer. Nar Hanna kommer tillbaka gar vi darifran. Kanske var vi lite paranoida, men det sista vi vill ar att uppfylla nagons perversa drom har i Thailand.

Igar satt vi pa en bar. Jag spelar fyra i rad med bartendern (de ar GRYMMA pa de spelet), och jag vann tva ganger av sju. Makta stolt. Hur som helst sitter det ett medelalders par bredvid mej, kunde inte riktigt avgora varifran de kom, och tydligen kande de samma sak for mej. Tjejen lutar sej fram, lagger armen om mina axlar och fragar namligen om jag kommer fran "this country". Tittar valdigt oforstande pa henne och sager nej. Killen bojer sej da fram och fragar om jag kommer fran Polen. OHHH (ser jag polsk ut?!?!)
Svarade nej pa det ocksa och sa att jag var fran Sverige. De hummar lite och ler. Sedan sager killen "But you know, polish girls look very good" och blinkar med ogat.
OKEJ?!. Vad ar det har for skumt par, vad ar det for kille som flortar med en annan tjej nar han haller sin flickvan i handen och hon hor vad han sager?? Och vad ar hon for tjej som lagger armen om en annan tjej?
Aterigen blev jag forskrackt, och forsokte att ignorera deras menande leenden resten av tiden vi satt i baren.
Har hort "What happens in Thailand stays in Thailand" ganska ofta, och jag har en kansla av att det ar ganska manga som lever efter det mottot. Det gor INTE jag.

Kan handa att de bara forsokte vara trevliga, bada paren, men jag fick konstiga vibbar.



Kommentarer
Therese

Hehe, lite kul ändå, fast väldigt mysko :)

2007-12-14 @ 14:25:44
URL: http://www.oth.blogg.se
clabu

Var rädda om er !!!!!!
Längtar väldigt mycket efter er.
Pussokram pappa

2007-12-16 @ 02:13:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0