don't mess with the kassörska

Jag ger damen i kassan 110 kronor tillbaka.
Hon frågar om hon kan få hundralappen i två 50lappar. Jag växlar pengarna.
Sedan säger hon, "Så kan du växla tian och femtiolappen i tre tjugolappar"
Jag svarar att det tyvärr inte går, för jag har ont om tjugolappar.
Hon gör misstaget att böja sej fram över kassan, kika ner i kassalådan, tittar på mina tjugolappar och säger "Jaså?!" surt. Där börjar jag bli lite irriterad.
Jag förklarar att det finns ont om tjugolappar i affären och att de som jag har ska räcka i flera dagar.
Då utbrister hon "Så jag måste åka till macken för att få tjugolappar?!".
Jag rycker på axlarna och skakar på huvudet som en gest att säga "ja, tyvärr", medan jag egentligen vill säga
"Ja, för att åka runt 200 meter är VÄLDIGT jobbigt!".
Då säger hon "Jaha?! Men då köper jag något för en krona och betalar med min femtiolapp så MÅSTE du ge mej två tjugor tillbaka!!".
Jag suckar, växlar hennes jäkla pengar, och med segervisst leende lämnar hon affären.
Muttrar för mej själv, och tänker, att den här striden är inte över....
Jag är trots allt en kassörska......


Kommentarer
Sås

hahahah stå på dig bruden! vilken jäävla tant! du skulle gett henne växel i tior då ;)

2007-07-04 @ 22:35:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0