Tekniker vid kortdragning

En sak som man ser väldigt ofta när man sitter i kassan är folk som ska dra sina kort.
Antingen ICA-kortet eller något betalkort.
Jag har märkt att det finns många olika tekniker när man drar korten genom kortläsaren.
En del tar i med all sin styrka, man riktigt hör hur kortets underkant knastrar då det håller på att gå sönder av trycket. Andra drar kortet så snabbt de bara kan. Ju snabbare det går, desto bättre har kortläsaren en chans att läsa remsan på kortet, tror de tydligen.
Och då finns det ju självklart motsatsen till dem, de som drar kortet så långsamt att det hinner bli oläsligt tre gånger innan de dragit klart. Det funkar ju inte heller.
Vissa kombinerar styrkan och snabbheten när de drar kortet, och några av dem tar faktiskt riktigt sats innan de kör in kortet i maskinen. Och då menar jag verkligen att de tar sats, som om de skulle kasta en boll. Fast i kortläsarhöjden.
Några drar kortet så nonchalant som möjligt. Lätt, snabbt och tittar inte ens om kortet blev läst eller ej.
Vissa börjar att dra kortet mitt i maskinen, och det funkar aldrig.

Av alla dessa tekniker funkar nog den nonchalanta tekniken bäst. Bara att dra (fast gärna kolla om kortet gick in).
Man behöver varken misshandla maskinen, eller kortet :)



Kommentarer
hanna

haha... jag lyckas alltid vända magnetremsan åt fel håll. alltid. sen funkar inte mitt kort på ica i axvall. er jkla kortläsare är ju paj.. :P

2007-07-10 @ 00:20:41
URL: http://kiwis.blogg.se
Sandra

Du skulle kunna föra mycket intressant statistik på det där! :P
Hoppas du har det bra där hemma. Och, precis som du, hoppas jag att vi kan ses något inna jag far. Men, som sagt, jag är hemma hela nästa vecka. Har bokat biljetter nu, åker tisdag 24/7! Och du fyller snart år ju!

2007-07-10 @ 10:12:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0