arg

Åh, jag är så arg.
Frustrerad.

Många av mina betyg hade varit bättre om jag inte bytt skola.
Men hade jag stannat kvar i Skara hade säkerligen mina betyg varit sämre, då det är svårt att gå fem dagar i veckan till ett ställe där man vantrivs.
Det bästa skulle varit om jag började i Vara från första början, så jag hade kunnat vara med på alla kurser.
Betyg jag är missnöjd med, estetisk orientering, samhäll, historia, nutida konst och körsång a. Vad jag kan komma på just nu.
Kan nästan garantera att jag skulle haft bättre betyg i alla de ämnena, om jag bara kunde läsa dem tillsammans med en klass, eller under en hel termin (har fått läsa in mycket själv).

Jag kom från högstadiet med bra betyg. Jäkligt bra betyg.
Det är så jobbigt och irriterande att jag pluggade aset av mej för att få höga betyg på i grundskolan när de inte gav mej ett piss. Jag hade kommit in på MoP om jag bara fått några G:n, lika så estet i Vara antar jag.
Då kan man tänka, "men julia, det är ju bra i alla fall, du får ju bevisa vad du kan i gymnasiet och få bra betyg nu". ÖH?! Nej?! Jag har inte fått någon jävla chans att utvecklas, eller fått en riktig rättivs chans att visa vad jag kan.
Det gör att jag självklart tvivlar på alla mina kunskaper, om jag nu verkligen kan något, när jag får ett G i betyg som jag fick MVG i i nian- som jag har lätt för.

Att jag bytte, och missade så många betyg gör att jag tänker att jag får en stämpel på mej, och den stämpeln jag fått på mej (visst, kanske bara jag som ser denna jävla stämpel), stämmer inte. Jag är ingen person som får medelmåttiga betyg. Jag är ingen sån person.
Men nu så är jag tydligen det.

ååååååååååååh, små många förbannade tankar som virvlat runt i mitt huvud idag, att jag har svårt att skilja på riktiga argument och ren ilska och frustration.

Jag känner inte för att avsluta gymnasiet med dåliga betyg.


Kommentarer
Lena

Jag förstår att du är ilsken, frusterad och besviken, men det ändrar ingenting. Lägg inte för mycket energi på det här - jag veet lätt att säga, men försök för din egen skull. Jag vet; bytena och allt det andra har drabbat dig, men det går inte att göra något åt, inte nu och förmodligen inte då heller.
Ett betyg, en bokstav, säger ingenting om dig egentligen.
Vad menar du med sista meningen?
Julia, jag lider med dig, det vet du.

2007-05-21 @ 22:50:58
hanna

suck

2007-05-21 @ 23:09:14
URL: http://kiwis.blogg.se
hanna

du, julio, om ngra veckor tar du studenten, därefter har vi en lång och underbar sommar framför oss, sen ska du och jag glassa på stränder i thailand... tänk på det :)kram

2007-05-22 @ 09:17:34
URL: http://kiwis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0