Worket

Nu är jag hemkommen från jobbet :).

Började jobba i onsdags förra veckan, och sedan dess har det bara rullat på.
Tror att jag börjat förstå lite mer om vad det är jag ska göra, och hur jag ska gå till väga med grupperna.
Jag ska vara med och hjälpa till i två grupper, 3-4 åringar, och 6-7 åringar.
De grupperna börjar på måndag och tisdag nästa vecka, och tydligen ska de vara jätteroliga att ha. Känns superbra :)
Sen på tisdagar ska jag ha min grupp. Alldeles själv. 11åringar :)
Med dem ska jag ska spela lite teater, sjunga lite och ha roligt. I onsdags kom det tre tjejer och vi började lite smått, jättegoa tjejer :) Nu har vi bytt tid och dag, så förhoppningsvis kommer det lite fler på tisdag.
Sedan är jag med konfirmanderna, börjar nästa söndag.
Yeah.

Har lyckats att ända lite och så på mitt schema så jag kan bli inringd av dagis och sånt. Blir nog bra.

I måndags och tisdags fick jag ha Öppna förskolan hela själv, då det var utbildningsdagar i Skara för de andra på jobbet. Det var ganska nervöst måste jag säga!
Och det kom så många mammor och barn! Sex mammor och ca 10 barn bägge dagarna! Ojoj. Men det fick fint :). Tror jag. Jag tyckte iaf att det gick bra. Så himla söta barn!
En tjej satt och lekte med barbiedockor, jag satte mej ner och pratade lite med henne. Den ena barbien var skitig på benet, och flickan menade att det var ett födelsedagskalasmärke.
Ett födelsemärke alltså. Log ganska brett för mej själv.
Känns riktigt kul att jobba med barn :)

Igår var jag inne i Skövde med Christian en sväng, sedan skulle han träna och jag gick och hälsade på Ellen på torget. Stod och pratade med henne ganska länge, gick sedan vidare och köpte mej två linnen (jag vet vad du tänker mamma, linnen, inte vad jag behöver egentligen, men dessa två behöver jag faktiskt. Ett svart och ett vitt vanligt linne, de jag har är alldeles sönder). Men sedan köpte jag även en mascara, halsband och örhängen....
Det kanske inte var lika viktigt. Nu måste jag sluta att spendera pengar på ganska onödiga saker.
Gick tillbaka till Ellen och köpte meloner, vindruvor och jordgubbar, mums :D
Hjälpte Ellen att packa ihop lite, och det var så trevligt så :) Se hur det går till på torget så att säga :)

Idag åkte jag till jobbet för att fixa lappar till 11åringarna, cyklade till deras skola för att upptäcka att de var ute och cyklade i Varnhem. Attans. Men det löste sej med lapparna iaf.
Hur som helst tog det inte så lång tid som jag trodde att de skulle ta, så jag tänkte "Yes! Nu hinner jag nog med 11bussen in till Skara igen".
Men bussen var för en gång skull i tid, (måste säga att det faktiskt är VÄLDIGT ovanligt) och jag missade bussen med ca två-tre minuter. Fan. Nästa buss skulle gå vid 13.
Lämnade tillbaka cyklen till min moster, och kom då på att det kanske går en buss från travet istället. Och det gjorde det, men jag skulle bara ha ca 30 minuter på mej att gå dit.
Stod och velade ett bra tag där i hallen, och kom sedan fram till att jag inte hade något att förlora på att gå till travet. Så jag gick så snabbt jag kunde till travet (kan inte ta det lugnt när jag är stressad), blev ganska genomsvett och när jag har gått mer än halva biten ser jag att den buss som ska till Skara åker förbi mej.
Oj vad jag svor.
Hade kunnat låta bli att gå sådär långt och bli svettig i mina nya kläder.
Jaja. Nu fanns det ju inget att göra åt saken så jag fortsatte i väldigt rask takt att gå till travet..... Kom fram tio minuter innan bussen gick. Som vanligt. Jag är en sån jäkla tidspessimist så det finns inte......
Jaja. Kom fram till att jag iaf fått lite motion och frisk luft, så det var ju inte fel :)

Snart ska jag iväg till Åsa i Eggvena (konstigt namn va? Fast hon tycker Eggby som jag kommer från är konstigt så :P). Åsa, Victoria, jag och en till ska ut ikväll :D Ska bli himla kul :D


Kommentarer
hanna

ha så kul!!
kram

2007-09-07 @ 16:17:19
URL: http://kiwis.blogg.se
Sås

Hahah, Eggby ÄR fulare :)
Ush, nu sitter jag här. me tre veckors semester framför mig..
o allt känns så sjukt värdelöst.. meningslöst.. ah..you name it
har verkligen iingenting o se fram emot
gaaah

2007-09-09 @ 12:20:15
Sandra

Skont att hora att du trivs pa ditt jobb! Hur lange har du jobb dar? Later helt underbart att fa jobba med barn sadar. Skulle verkligen kunna tanka mig att gora det. Sitter och lunchar med mig sjalv pa jobbet nu. Saknar allt darhemme (inklusive de gemensamma lunchrasterna). Du kan val skriva lite om dina lunchraster, allt skvaller och hur trevligt ni ahr det? :) kramkram

2007-09-10 @ 13:46:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0