veckan har bestått av cykling

Jag kom alltså hem i lördags, och sedan dess har jag haft fullt upp!
Har jobbat hela veckan, väldigt skönt att komma igång så snabbt igen :)
Nu har det ju varit superfint väder också, barnen är utomhus nästan hela dagarna, och då lyckas man bygga upp en helt okej bränna ;)
Dessvärre kan man ju inte göra det helhjärtat, alltså gå i linne, för då vill barnen också göra det............ och de måste ju ha på byxor, tröja och jacka :P

image598

(inte världens bästa kort, men det var den enda där jag inte såg supersliten ut)

Mamma, pappa och Alexander är i sommarstugan och då har jag fått det roliga uppdraget att stanna hemma och passa djuren. Ingen större fara med det, men lite jobbigt är det ändå när man är mörkrädd och bor på landet...
Bland det jobbigaste denna helgen är att jag inte har körkort. Den ena bilen står hemma, men jag får snällt sätta mej på mammas cykel om jag ska någonstans, och titta längtansfullt på bilen.
Både i förrgår och igår cyklade jag från jobbet i Varnhem, urskönt var det! Solen sken och jag var lycklig.
Lite jobbigare idag när jag skulle cykla till jobbet, visserligen sken solen nu också, men jag hatar att behöva cykla någonstans när jag har en tid att passa. Det resulterar i att jag ger mej av löjligt tidigt, cyklar alldeles för snabbt och blir svettig i mina jobbkläder. Att jag aldrig ska lära mej.

Idag cyklade jag till Axvall för att ta bussen till Skara (för orka cykla dit - nej). Ställde cykeln hos kusinerna och sedan satte jag av mot busshållplatsen vid travet. Åter igen går jag alldels för fort, så jag hann till och med med bussen innan den jag egentligen skulle ta.
Jobbade hårt i fem timmar, hade stängningen, det är alltid lite jobbigt.... Skulle sluta 17.30, och då skulle en buss gå till Axvall, och nästa buss skulle gå 18.30 - lite surt... men det sista barnet blev hämtat ganska tidigt, så jag praktiskt taget sprang från skaraberg till busshållplatsen vid katedral för att hinna med bussen, kom precis fram 17.30..... och så var bussen försenad med 7 minuter. hrmhrmhrm.
Kliver av i Axvall och sätter mej på cykeln igen.
Yes. Där har ni min dag.

Anna var här förut, trevlans!

Nu ska jag bege mej till sängen, är ruskigt trött!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0