intresserad?

"Hej!
Jag är en glad tjej på 20 år som är ganska bra på det mesta, flexibel och snabblärd, som helst bara vill komma bort från hålan jag bor i.
Vill du att jag ska jobba hos dej/er/ditt företag?
Ring 0734------"


Finns det någon sida på internet där man kan (typ) kan söka jobb så?
Måste ju vara mycket enklare än att plöja igenom alla inlägg på platsbanken....

Jag trivs bra med att arbeta på förskolor, det är roligt... men.. att springvicka är så fruktansvärt osäkert. Man vet aldrig när man får arbeta nästa gång, och det leder till att man aldrig kan unna sej att vara ledig en dag, för det kan hända att just den arbetsdagen kan vara den sista på länge. Att utbilda mej till förskollelärare är heller ingenting jag är så pigg på, dels för att jag ryser av bara tanken att plugga just nu, och sedan tror jag inte att förskollärare är mitt drömjobb.

Det rycker lite i kroppen på mej när jag tänker på det gifta paret i Malmö, och på Ellen som snart flyttar till Göteborg.
Jag sitter hemma i mitt gröna rum och stirrar på väggarna. Hmpf.

Kan ju vara så att min längtan att åka härifrån grundas på de sista dagarnas händelser, om en vecka kanske jag inte känner för att rymma härifrån....


Kommentarer
clabu

Men Julia...

Tänk på alla glada tillrop, halvråa kotletter, John Deer, frisk luft under hundpromenaden, kossorna på båda sidor av vägen och Eggbys snabbaste cykel, busshelvetet som ibland är försenad o ibland bara kör förbi eftersom förmodligen chaufförn är halvblind, en djävla massa blinningar o flugor o getingar och sedan blir det vinter och under 10 grader i köket varje morgon, snö o djävulskap.

JAG FÖLJER MED.... När kan vi åka ??????

2008-08-26 @ 22:20:31
det gifta paret

det är bara att ta tåget ner vet du..

2008-08-27 @ 18:51:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0