i'm here

Skrev just ett låååååååååångt inlägg. Skulle kopiera det innan jag publicerade (fall internet krånglar eller så), och råkar då trycka på  Ctrl  +  C  men klantar mig och tycker istället på Shift + C.
Attans!

Öresundståget ner hit var i alla fall ett litet helvete.
Det var trångt, ca tio cm  mellan mina knän och människan som satt mittemot.
Det var dålig luft.
Det var knökat, nästan halva resan hade jag någon som stod vid min plats.
Det tog lång tid. (Fast det är ju knappast tågets fel)

Till på köpet var jag sjuk, ont i halsen, nacken, huvudet, gommen, kände mig yr.
Juste, sen så åkte jag baklänges också.

När jag kom fram till Malmö central var jag alltså ganska glad. Dessvärre var Hannas buss försenad, så jag gick in och väntade på centralen. Stod där och hostade/nös/snörvlade och tittade på alla malmöbor som gick omkring och pratade skånska. Sedan upptäckte jag att säkerhetsvakten stod och tittade på mig där jag stod och snörvlade.
Blev lite orolig, ser jag ut som en knarklangare?
Stod och ororade mig för det ett litet tag (samt att någon fyllegubbe skulle komma fram och försöka att inleda en konversation), men inte så länge, för då kom Hanna in genom dörrarna på centralen. Åh, lycka :)

Sov på två madrasser brevid Hannas säng inatt, helt okej, men kudden (sovsäcksfodralet med instoppade kläder) var inget att hurra för. Det inneböär att nackvärken besöker mig idag igen. :(

Nu har vi varit och köpt frukost, och snart ska vi väl in till stan!
image519


Kommentarer
Caroline

Hade du trevligt här nere i malmö ;)? Synd vi inte sprang på varandra! Men vi ses kanske snart, när jag kommer upp =)? Ha det så bra! kraam!

2008-02-27 @ 15:47:58
URL: http://caallin.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0