Min farmor

Min farmor är så söt.

Vissa mornar när jag börjar lite senare, måste jag ändå gå upp tidigt för att ta mej in till Skara,
och då brukar jag gå till farmor och fortsätta att sova på hennes soffa. Det gjorde jag idag, eftersom jag skulle börja jobba kl 13.00.
Vi sitter i köket och jag bläddrar i tidningen.
"Ja juste, det är ju skottdagen idag" säger jag.
"Jaa, det stämmer ja! Och jag tycker så syyynd om de som fyller år den första mars!" svarar farmor.
".. Jaha, varför det...?"
"Ja, men deras födelsedag blir ju uppskjuten en dag!" utbrister hon.
Jag börjar näst intill gapskratta och säger
"Men tycker du inte synd om de som fyller år på skottdagen då? De har ju bara födelsedag var fjärde år!!"
Farmor börjar också skratta.
"Ja, juste. Det har du ju rätt i."

Hon vill så himla gärna att jag ska spela piano för henne, trots att jag inte har mina noter med mej och inte kan hennes gamla noter. En gång så satt jag och spelade lite ur minnet, och när bara spelade fel gång på gång sa jag att jag kanske skulle sluta spela.
Hon kommer då fram och börjar bläddra i hennes gamla notbok och så berättar hon att just den här låten brukar hon spela när hon är själv (en låång låt som är fyrstämmig hela vägen igenom - inget jag är superbra på att spela direkt). Jag försöker att få henne att spela den för mej, men det gick hon inte med på.
Istället så ställer hon boken med den låten uppslagen på pianot säger "Här!" och går och sätter sej igen.
Fanns inget att missförstå där, så jag var ju tvungen och sätta mej och traggla igenom hela stycket :P
Hon kan bli lite bestämd ibland ;)

Idag så satt vi och åt, och pratade om att det vädret (soligt men ganska kallt ändå). Då berättade hon att termometern hade visat 22 grader här om dagen.
Hon tänkte att visst hade solen legat på där på morgonen, men inte kunde det väl vara 22 grader utomhus?!
Därför gick hon ut och tittade, varpå hon hittade den lilla tråden som mäter temperaturen i tvättstugan. Någon hade öppnat fönstret och då hade den slunkit in.
"Jag tyckte väl att det var lite väl varmt för att vara februari!"

image545

Farmor som man brukar se henne, med ett leende och kameran i högsta hugg!


Kommentarer
Therese

Hon är så söt!

2008-02-29 @ 20:38:29
Ellen

Åh världens mysigaste farmor! :)

2008-04-09 @ 18:51:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0