lördag

Idag åkte jag, mamma och brorsonen och hälsade på min min sjuksköterska-moster innan vi for iväg till Skövde.
Så fort som jag känner mej krasslig så ringer jag till henne och hon ställer diagnoser och ger mej råd på vad jag ska göra.... Och eftersom jag nu känner mej på gräsen till döende (okej, en liten överdrift), så var detta besöket inget undantag.
Hon lyste med en ficklampa i halsen, slog mej i pannan, klämde på halsen och konstanterade att det faktiskt var lite synd om mej. Som vanligt så har jag förmodligen fått något jävla virus som det inte går att göra något åt. Hurra.

Så det blev inget Göteborg för mej denna helgen, till min stora besvikelse :(...... Har ingenting att göra här hemma.
Självfallet skulle jag kunna hjälpa föräldrarna med att klippa gräset, ta ut hundarna, dammsuga, damma, röja... Men i mitt sjukdomstillstånd så ska man inte anstränga sej för mycket (tack och lov) så det får bli en annan helg, tyvärr. Jag som älskar att städa. Hrm.
Filmuthyrningen på macken i Axvall har nog aldrig gått så bra som nu, nu när jag är sjuk och har körkort.
Jag har varit där så ofta denna veckan så jag har inte vågat kolla hur mycket pengar jag har kvar på kontot.

Tur att det är söndag imorgon. För då är det nästan måndag, och då får jag jobba. (det var en mening jag aldrig trodde jag skulle skriva)
Med andra ord, då slipper jag sitta här och glo in i väggen.



We’re after that same rainbow’s end





Kommentarer
Lena

Det är sååå synd om dig... tvingas att vara hemma och äta kladdkaka...

2008-09-13 @ 17:49:28
clabu

.Det är sååå synd om dig... tvingas att vara hemma och äta kladdkaka...

och STÖRAS av gräsklipparens oväsen, damsugarens för div föremåls förödande framfart, av måltider o andra händelser, film-störande inslag och inte minst önskemål om handlings-turer....

Sååååå synd :-))

2008-09-14 @ 00:31:19
clabu

...fast du är en djäkel på att byta blöjor..heder år dig/pappa

2008-09-14 @ 00:32:52
hanna

..........du kan få komma och glo in i vår vägg om du vill...

2008-09-14 @ 19:35:15
URL: http://kiwis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0