då var det dags

OK, mamma, pappa, Hanna och alla andra som råkar vara intresserade; så här står det till med lägenheten just nu.. Rörigt som tusan, men alla väskor, lådor och kassar tog jag inte med på bild. Kändes lite onödigt...

Sovrum:

         

Hall: (inte så  mycket att se på än så länge :)
Dörren till vänster är dörren in till toaletten.



Badrum:
Badrumsskåpet sitter alltså inte över handfatet, det känns lite ovanligt men det går bra :)

         

Vardagsrum:
Vet inte om man kan se på bilderna hur stort vardagsrummet är.. men det är ganska stort. Lika så tv:n, John invigde den med att titta på hockeymatchen..

   


Kök:
Också lite rörigt förtillfället.
       



Sååååååå.. så ser det ut just nu. Eller nja, det är lite rörigare nu eftersom vi var i Båstad igår och hämtade alla grejer därifrån. Bilen blev fullpackad, och då menar jag verkligen fullpackad..... ända till taket i bagageutrymmet och baksätet! Inte särksilt säkert att köra med det så, men vi hade ingen lust att åka ner idag igen och hämta massa grejer.

Det har verkligen varit fullt upp de senaste dagarna! Flytt, IKEA, ihopmontering av möbler, packa upp, till Båstad, lämna frys i Förslöv, packa och packa in i bilen, städa hela stugan, åka till gbg och packa in allt. Har knappt hunnit tänka känns det som. Men det har varit roligt :)
Dessvärre är både jag och John sådana att vi vill bli klara NU. Hämta alla möbler hemma hos oss, köpa allt som saknas, sätta upp tavlor och hyllor.. Men allt måste ta sin tid. Rom byggdes inte på en dag.

Idag var vi vår andra runda på IKEA för att köpa lite småprylar och stolar.
Jag har kämpat som en dåre för att få ihop de här stolarna, men det GÅR bara inte!
Jag har följt ritningen slaviskt, men det funkar inte. Inte på någon av de fyra stolarna. Har ju dock lite svårt att tro på att det är fel på ALLA stolarna, men jag har också svårt att tro på att jag följt ritningen fel...
Får ta tag i det när John kommer hem, för börjar jag pilla på de där stolarna igen är det nog mer troligt att jag slänger ut dem från balkongen.


Kommentarer
Lena

Å, vad fint det blir Julia!

2009-12-30 @ 17:56:23
Anonym

....det tycker jag också. Tapeterna är jättefina och TV:n härligt gigantisk i ett dansbane-vardagsrum...grattis till en kanon-bostad/kramar

2009-12-30 @ 19:05:39
pappa

...sade pappa

Tack för Ikea-kunskapen:

"Pilarna skall alltid riktas mot ryggen"

2009-12-31 @ 09:44:48
Sara

Vilken fin lägenhet Julia!



Gott nytt år från Lidköping! :)

Kram kram

2009-12-31 @ 14:40:43
URL: http://saraleverin.blogg.se/
Anna

Så fint! Hoppas ni kommer att trivas =)

2010-01-01 @ 11:47:25
hanna

ssssssssweet!! jag älskar badrummet :) Det är väl jättebra att du och john vill ah saker och ting gjorde NU och inte sen.. :) då händer det ju grejer. ska bli kul att kolla in lägenheten. puss och kram

2010-01-02 @ 00:43:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0