juste, det är ju...


 JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL JUL 

Under mina två dagar hemma har jag firat lillejul med mammas syskon och barn, städat och pyntat nästan hela huset. Jag har även handlat de sista julklapparna, och slagit in dem och massa andra julklappar. Jag älskar att slå in julklappar, med fina omslagspapper och massvis med snören.. och så har jag satt fast mina små julrim på klapparna :)

Igår var jag och mamma ute i skogen för att få en hem gran. Pappa hade tittat ut en gran, men både jag och mamma funderade på om den inte var lite stor... Ser granen stor ut i skogen så brukar den definitivt vara stor inomhus!
Menmen, den var väldigt fin, så mamma hade koll på hundarna medan jag kröp in under granen och började såga. Igårkväll tog jag och pappa in granen och ja, den var fortfarande stor, men den fick plats i alla fall :)
Så idag har jag klätt granen, och jag insåg att det var lite svårt att fylla ut en så stor gran. Men tillsist blev det bra. Nu ligger det lite julklappar där under, och det ser så fint ut. Dock lever ljusslingan sitt egna lilla liv och stängs av och sätts på lite som den vill..

  

Sedan har jag bakat julgodis, kola, knäck och herrgårdsgodis. Att det ska ta sån lång tid att baka! Och sedan funderar jag på när allt det här godiset ska bli uppätet, det är hur mycket som helst!

 

Jag tycker faktiskt att julkänslan infinner sig, men jag saknar min syster. Det känns inte riktigt helt rätt att fira jul utan henne, men hon har lovat att vi ska fira jul tillsammans nästa år. Det löftet ska jag komma ihåg :)

Imorgon ska vi träffa släkten hos farmor, äta lite och ha det trevligt. Sedan bär det av hemåt för utdelning av julklappar :)


 


På juldagen ska jag till John.
Åh, jag saknar honom så.



Nej, jag ska inte låta webbgrejen förstöra min jul.....


Kommentarer
hanna

:) nästa år.. då jvlar... saknade dig med

2009-12-25 @ 22:44:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0