uppdatering.......

I inlägget  "5 januari.... 5 juni?" skrev jag om min underbara sommar 08, och hur jag hoppades på att sommaren 09 skulle bli lika bra.

Jag skulle kunnat få en lika dan sommar i år igen.
Jag hade nämligen chansen att få samma jobb som i somras, i parken :)
Jag skulle tacka ja. Men fick ett heltidsvick på förskolan i axvall april, maj, juni.
Och ska jag jobba på dagis hela juni går det inte att jobba i parken. Så det får bli dagis istället.
Det är ju trots allt heltid, vilket tjänsten i parken inte är. Och sen ska jag verkligen försöka att få mer jobb på dagis i juli augusti.. Någon gång måste ju de ordinarie förskolelärarna ha semester. Eller hur? :)
Nu hoppas jag bara på att Lene, Simon eller Patrik ska jobba i parken i sommar, jag kan ju komma dit som gäst, spela fia med knuff och dricka kaffe ;)

För lite drygt två veckor sedan konstaterade jag att jag varit frisk ovanligt länge. Ingen förkylning, ingen halsfluss, ingen feber på kanske tre månader... och det är skrämmande länge.
Så efter att jag berättat för mamma om det så blir jag såklart sjuk.
Inte jättesjuk, bara hängig och småsjuk... i snart två veckor.. Tusan också, hoppas att det snart går över.

Men trots sjukdom och den obefintliga våren känner jag mej lycklig.
Ljuset är här och jag hoppas att det inte kommer mer snö när det vita täcket vi har väl töat bort.
Jag tror att jag snart har ork att ta tag i mej själv också :). Äntligen!



Kommentarer
Hanna

dagis is the shit helt enkelt :D grattis grattis igen..

2009-02-15 @ 22:01:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0