Liseberg!



Igår var jag, John, Peter, Tomas, Gaby, Natalie, Fredrik, Filip och Joni på Liseberg.
Det inhandlades åkband, pizza, sockevadd och vi roade oss kungligt hela eftermiddagen och större delen av kvällen.



    


När jag och John anlände till liseberg meddelade jag att jag åker allt förutom de attraktioner där man blir blöt. Jag var väldigt bestämd på den punkten, men tror ni inte att de tvingar med mej på Kållerado det första de gör? 
Jag följde med på ett villkor, att jag skulle ha en sån där ful regnponcho på mej, så när vi kommer fram till automaten som säljer sådana i kön blev jag inte särskilt lycklig då jag såg lappen "UR FUNKTION" tejpad över hela den..
Då fanns det dock ingen återvändo och jag fick sätta mej i den där gula båten och vänta på att bli dränkt... Men till min stora förvåning blev jag knappt blöt, och jag torkade ganska snabbt när vi stod i kön till Balder. :)
 Efter några timmar försökte Gaby och John få mej att åka Flumride, men jag totalvägrade. Jag antog att jag skulle bli pisseblöt i flumride eftersom jag klarade mej hyfsat bra när vi åkte kållerado.. så jag och Joni stod glatt vid sidan och tittade på när Gabs och John susade ner för vattenfallet och blev blöta.. och jag var väldigt nöjd över att jag inte satt i stocken med dem.. 
   

 Jag och John stannade kvar på liseberg då de andra åkte vidare in till stan för att ta en öl eller två.
Vi spelade lite på lotteri, jag ville hemsk gärna att John skulle vinna två kg choklad... det gjorde han dessvärre inte, men med närmare eftertanke kanske det var bra. Vi provade att skjuta lite och det var skoj! Kom på att jag var ju faktiskt ganska bra på att skjuta med Johns luftgevär som han har hemma, och det gick ganska bra för mej :)

 När kvällen började lida mot sitt slut kom vi fram till att vi skulle avsluta kvällen med Parishjulet.
John är, som man kan ana när man ser bilderna, lite höjdrädd njöt inte lika mycket av utsikten som jag gjorde..

  

Tillslut fick jag honom att släppa räcket och ställa upp på en sista bild på oss två.
 


 


Kommentarer
Lena

Verkar ha varit en lyckad dag.

2009-07-06 @ 13:04:01
pappa

Kanonfina kort.... speciellt på John i korgen men jag känner stor sympati. Hade Gud velat ha oss på den höjden hade han utrustat oss med vingar !!

2009-07-06 @ 18:55:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0