jacklös på naturhistoriska

När det började regna igår, och vi skulle ut, så försökte jag hitta min jacka.
Den var inte i hallen. Inte i min väska. Inte i resväskan. Inte bland alla kläder.

Jag fick tänka efter.. När hade jag den senast?

hmhmhm.... På tåget till Göteborg. Jag skulle till Liseberg och låste in den och min resväska i förvaringsboxarna på centalen. Jag och John hämtade ut sakerna på kvällen..... men... tog vi med oss jackan?
Svar nej.

Idag begav vi oss mot centralen för att se om jackan var där. Efter ett jäklans runtspringande mellan olika informationer, kundtjänst och folk som vi trodde kunde hjälpa oss - fast som så klart inte kunde det - fanns det bara ett nummer att ringa, till de som ansvarar för boxarna.
Det numret ledde till en mobiltelefon som - så klart - var avstängd. Lördag eller ej, vi fick berättat för oss att de alltid vad dåliga på att svara... Så.. Nu får jag helt enkelt köpa en ny jacka ;)

Vi drog vidare mot Linné för att gå på naturhistoriska museet. Det var jag och John, och ca 38 st barnfamiljer.
Vi stannade i ca 1,5 timme, och det var faktiskt ganska roligt och intressant.
     

Väl hemma var vi suuuuuuuperhungriga, så jag och nakna kocken* stekte lite kyckingfiléer... åhh.. aldrig har maten varit så god :)


*John har en vana att laga mat i kalsonger



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0