influensatankar

FY vad jag mår dåligt.

Feber, hosta, ont i kroppen, huvudvärk och snuva.
Pratade med de på vårdcentralen, de trodde att jag hade influensa. Jag fick rådet att vara hemma, blev jag inte bättre om några dagar så skulle jag kontakta dem igen.
Ringde för säkerhetsskull upp moster Kerstin, hon tyckte också att det lät som om jag har influensa.

Men jag har funderat på det här med influensa och svininfluensan (ellen den nya influensan som det heter). Om jag inte får komma in till vårdcentralen och ta prover, hur vet jag då vilken influensa jag har?
Men sen så är det ju egentligen inte viktigt för mig att veta just vilken influensa jag har - jag mår lika dåligt i alla fall. Och om det nu är virus, vilket är troligast, så finns det ju inga läkemedel i alla fall.
Men det står på internet, och jag har för mig att hon jag pratade med på vårdcentralen sa det också, att man ska åka in till vårdcentralen om man har andnöd.
Igår jag hostade så att jag inte fick någon luft, det kändes nästa som jag skulle kräkas. Det skulle jag vilja påstå är andnöd? Men jag kan ju andas relativt bra när jag inte får hostattackerna.. Så över lag har jag ju inte andnöd.
Det stod även på internet att man skulle söka om man hade hög feber i över tre dagar (över 37,5 grader), igår hade jag 38,9 (men värktabletter i kroppen), och nu på morgonen hade jag 38,5. I förrgår hade jag ingen febertermometer, men jag vet att jag hade hög feber då med.
Jag vet att jag inte ska lita på det som står på internet, utan på vad de säger på vårcentralen. Så jag har bestämt att om jag mår lika illa imorgon ska jag ringa dem igen.

Ska bli intressant att se hur jag mår i eftermiddag, för de senaste dagarna har jag mått hyfsat bra på förmiddagarna, och betydligt sämre under eftermiddagen och kvällen.

Att jag blir sjuk kommer så himla olägligt! Nästa vecka har vi redovisning och gruppinlämning, och vi har gruppmöte hela dagen idag för att få allt klart. Jag känner verkligen att jag behövs i gruppen, plus att jag är ett sånt kontrollfreak, så jag vill verkligen vara med och se till att resultatet blir det bästa. Istället sitter jag här hemma, och kommer få göra det under de närmaste dagarna också. Jag får helt enkelt lita på min grupp, och ska jag vara ärlig så tror jag att de gör ett bra jobb utan mig :)

Jag hoppas verkligen att jag är frisk tills måndag, men är det nu influensa jag har så är det ju tveksamt.
Jag har en viss tendens att gå till skola/jobb innan jag är helt frisk - man tar ju värktabletter och då känns det ju ganska okej. Men om det nu är influensa jag har så är det jäkligt egoistiskt av mig att gå innan jag känner mig helt frisk, för jag kan ju smitta så många andra. Det finns åtminstone en i min grupp som tillhör riskgruppen när det gäller den nya influensan som jag tror inte fått sin vaccinspruta än.

Haha. En himla lång text om att jag är sjuk - hur kul kan det vara att läsa egentligen?
Häpp, nu ska jag vila.


Kommentarer
Ewa och Mats

Hej Julia!



Vad tråkigt att du blivit sjuk!

Hoppas att du snart är pigg igen.

Raggsockor, Vick på bröstet, ylleschal och dricka mycket, vila och god omvårdad från John är bra medicin.Sköt om dig Julia!

Kramisar från Ewa och Mats

2009-10-29 @ 20:26:40
hanna

du, FN vad jag tycker synd om dig. :(

2009-10-29 @ 22:33:54
URL: http://seveninthemorning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0