kaktus.

Innan vi gick upp idag låg jag och John i sängen och diskuterade saker om lägenheten i Gbg som vi ska flytta in i.
John säger att han tycker att vi ska ha kaktusar.. Jag tänkte inte mer på det, utan spann vidare "Jaaaa! Och massvis med gröna växter och så!"
John undrar då vilka gröna växter jag pratar om, för han är tydligen allergisk mot det mesta, men kaktusar tål han. 
Jaha? säger jag. Det hade jag ingen aning om.
Han fortsätter och säger att verkligen inte tål hyacinter.

.... hm.... John kom hem hem till mig under julen....+ mamma älskar hyacinter.... = det fanns nog endel av dem i huset i julas. Och han sa ingenting!
"Nej, men allergin släppte ju när jag satte mig i bilen och åkte hem.."

Så, när ni hälsar på oss i Gbg och tänker ta med en inflyttningsblomma så vet ni att det är kaktusar som gäller. Tjoho!

För övrigt har vi inte lämnat stugan idag, det blåser ganska mycket och regnar om vart annat. Har legat i varsin del av soffan, jag har pluggat på ljudteknik och John har läst en bok. Han förhörde mig på mina anteckningar, och jag tyckte att jag kunde det hyfsat bra :)

Sen så har vi hittat mögel på väggarna i uterummet. Känns INTE så bra! Har varit endel kondens där inne, det är typ bara fönster och det har väl runnit ner.. Men vi har ju inte riktigt råd att brassa på med värme eftersom den inte ingår i hyran.
Vår hyresvärd är lite svår att få tag i, vi tror att han bor i Schweiz, men han är tydligen ute och reser väldigt mycket, så som sagt, han är inte så lätt att få kontakt med. Men som tur är så ska han komma hem nu i dagarna, så vi kan ta upp problemet med honom.
Dörren till uterummet är nu stängd och vi ska inte spendera någon tid där inne har vi tänkt. Dessvärre är stugan ganska liten från början, och den blir väldigt liten om vi inte kan använda det rummet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0