måndags

Detta skrev jag igår morse, men det ville inte publiceras. Gör ett nytt försök nu.



Helgen har spenderats hemma i Eggby.
Jag har haft fullt upp hela tiden, och det har varit roligt.
Nu är det återigen måndag och jag befinner mig i Båstad.
Jag gick upp vid 07 för att duscha och läsa böckerna inför dagens lektioner, och kommer sedan på att vi börjar kl 10, och inte 9.30 som jag trott innan. Riktigt skönt att kunna ta det lugnt på morgonen.
Helgen har bestått av kalas, fika hos farmor, färgning av hår, shopping, utgång med Ellen och tågåkande.

John ligger här hemma och är sjuk igen och jag känner mig inte heller riktigt bra. Bihålorna känns lite igentäppta och det gör ont i kroppen.. Men jag känner mig inte jättedålig och går därför till skolan i alla fall. (Det hade jag nog gjort om jag skulle mått sämre ändå).

Jag tycker fortfarande att håret skiftar i rött/lila (jäkla skit!), men jag har duschat varje dag och gnuggatgnuggatgnuggat håret för att den intensiva färgen ska tonas ner.. Jag ser ingen direkt skillnad, men shampot blev fick en liten rödare nyans när jag sköljde ur det så lite färg måste ju ha lossnat (tack och lov!!)

Jag har äntligen fått tillbaka min kamera! Försökte sätta igång den precis, men batteriet var helt urladdat...

Ringde Alfakassan idag igen, och fick berättat för mig att det var ett anställningsbevis de vill ha för de tre veckorna jag jobbade i somras. Okej...... Okej?
Alfakassan ska betala mig pengar när jag inte har jobb. Om jag får jobb och kryssat i det på min lapp så borde de väl vara glada, eftersom jag inte vill ha någon ersättning för de dagarna - egen slutsats.
Är det lite lite underligt att jag nu måste skicka in bevis för att jag jobbat..?
Hur som helst är det ju lätt ordnat, hon i telefonluren sa att hon verkligen inte hoppades att jag skulle få mer brev, och bad om ursäkt för att de hade klantat sig.
Jag förklarade då hur jag har upplevt hela denna resan med alfakassan, att de varit väldigt otydliga och att jag blivit väldigt frustrerad, men jag berättade även att jag varje gång jag ringt blivit väl bemött i telefonen och fått bra hjälp. Avslutade samtalet med att säga att mitt mål nu är att aldrig mer behöva ha kontakt med dem igen, och hon sa de önskade detsamma :)

Nej, nu ska jag väl ta och börja göra mig i ordning.. :)



Kommentarer
pappa

Det var jätteroligt att ha dig, Hanna och Andreas hemma i helgen. Det blir inte så ofta men dessto roligare när det händer/puss

2009-10-27 @ 19:39:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0