alfakassakö...

Igår var en bra dag. Igår kände jag mej glad.
Jag förstod vad som sades på ljudtekniken! YEES!
Visserligen handlade det om mikrofoner, och är inte så jäklans svårt, men ändå, jag behövde verkligen få känna att jag förstod lite. Imorgon ska det handla om mixerbord, 60 sidor i den svåra sound and recording ska var läst tills dess, och jag har ca 45 sidor kvar. Mmmmmokej. Men jag försöker i alla fall.

Gick upp här på morgonen, kl 9, för att hinna läsa lite om mixerbord innan skolan börjar kl 13.
Om dock på när klockan var halv tio att jag var ju tvungen att ringa alfakassan (IGEN- jag pratade senast med dem igår). Jag kastar mej på telefonen och ringer, men lyckas aldrig komma till kundtjänst då det bara tutade upptaget. Blev ytterst irriterad och efter att ha ringt ca 20 ggr utan att komma fram börjar jag författa ett ganska surt mejl till alfakassan, där jag frågade hur man skulle få hjälp när man inte kommer fram till kundtjänst? När det inte ens finns en köfunktion? Och att om det nu är så många frågor som måste ställas att kundtjänst blir nerringd, kanske det är dags att förenkla blanketterna så att man förstår, utan att behöva ta hjälp från dem, eller så får de förbättra kundtjänsten så att alla kan få hjälp.

Någonstans i mitten av mitt mejl kommer jag i alla fall fram till kön till kundtjänsten, och efter ca 14 minuter får jag hjälp. Tjejen i telefonen förklararde att de hade/har strömavbrott... Men eftersom mina frågor bara var angående kassakort och blanketter kunde hon hjälpa mej ändå.

Jag tog bort mitt mejl. De kan ju inte riktigt hjälpa att det blev strömavbrott.

På torsdagkväll åker jag hem till mitt kära Nygården, åh, vad skönt det ska bli :)



Kommentarer
Anonym

och Nygården väntar...:)

2009-09-15 @ 18:44:57
hanna

haha, ja, ibland är det faktiskt inte deras fel.... (men oftast..)

2009-09-18 @ 08:06:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0