framme

Såååååååååååååååååååå....

Nu är jag alltså i Båstad.
Skolan har börjat, tredje dagen var idag, och allt verkar helt okej. :)
Stugan jag och John bor i är mysig, även om jag kanske hade valt andra färger här inne.. den genomgående färgen är orange.. hrm..
I stugan ingick massvis med husdjur. SPINDLAR. Och, det är dessvärre inga små spindlar.

Första dagen fick jag se den största spindeln som jag någonsin sett utanför bur.
Det är nästan så jag inte vill beskriva hur stor den var, det känns som om de som lyssnar tror att man överdriver en smula. Men, jag vill verkligen att ni ska förstå just hur jkla stor den var! Så titta därför på din handflata, så får du en uppfattning om hur stor den var. (Nu inser ju även jag att alla har olika stora händer, men den var alltså ca 7-8 cm lång.)
Det var ingen liten skranglig harkranks-spindel vi snackar om, utan tänk en vanlig liten spindel, fast mycketmycket större. FY!
Varken jag eller John hade sinnesnärvaron att ta ett kort på monstret, då vi helst ville avliva den direkt.. och med en hyfsat tung katalog på spindeln dog han direkt.
Dagen efter kröp en lika dan spindel, dock lite mindre (men i spindelmått mätt himlans stor den med!) upp ur duschen.
Efter det köpte vi insektssprayen Radar och nu har de små krypen minskat i antal - till både min och Johns stora lättnad...

Jag kikade upp min kurslitteratur för ett tag sen, vilken sida den var billigast på och tänkte beställa men skulle först bara hitta brevlådan. Lättare sagt än gjort.
Det visade sej tillslut att det inte finns en brevlåda som hör till huset. Så igår fick jag och John knalla ner till NP Nilsson och köpa en brevlåda, lite brädor, spik och en hammare. Brevlådan kom upp igår, och idag gick jag till posten för att eftersända min post, så jag kan beställa min litteratur.
Det kostade 600 satans kronor. Suck.
Bara att betala.

Nu har jag i alla fall beställt de flesta böckerna, och det känns riktigt skönt att äntligen fått det gjort.



Kommentarer
hanna

hur mnga gånger i livet köper man eg en brevlåda?? skönt att det är avklarat för din del iaf.. :)

2009-09-02 @ 22:37:14
URL: http://seveninthemorning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0