torsdagen

Idag har jag varit och jobbat på en av mina favoritavdelningar här i Göteborg.
Det är en småbarnsavdelning med så fruktansvärt söta barn :)
Det var roligt, men lite svettigt på eftermiddagen då vi var två personal och hade 11 barn under två år.

Förra måndagen var jag hemma och hälsade på dagiset i Axvall. Jag var jätteglad inför att få träffa dem igen, men var väl medveten om att vissa av dem inte skulle komma ihåg mig. De flesta av de barnen har jag inte träffat sedan veckan innan midsommar i somras.
En liten flicka tittade länge på mig, och sedan sa hon
"Men Julia, vad gör du här?"
Jag blev så himla glad. Den här lilla tjejen tyckte jag jättemycket om när jag jobbade där, och då var hon bara 2-3 år. Nu pratade hon glatt på, och förklarade stolt att hon var fyra nu. Och hon kom ihåg mig!

Det börjar närma sig den 12 april och då ska mitt vikariat börja.
Har inte hört något från hon som ringde, mer än ett mail, och jag vill så himla gärna ha lite mer information om hur vi ska arbeta, hur många barn det kommer vara osv.
Jag har de senaste dagarna blivit lite orolig, tänkt att det är för bra för att vara sant.. Jag har ju ännu inte skrivit på några papper eller så. Jag är alltid så nojig!
Men jaja. Jag har tänkt att ringa henne nästa vecka :)
 
Nu är John och jobbar. Han slutar inte förrän halv åtta ikväll!
Jag håller på att tvätta - jag gick ner till tvättstugan lite senare igår igen och då hade ett helt nytt TOMT bokningschema kommit upp för april månad! Jag var snabb som tusan att boka tvättid ikväll!
Imorgon ska vi åka till Hökerum för att spendera påsken hemma hos Johns föräldrar. Det ska bli trevligt :)
Nu ska jag.. jag vet inte riktigt. Städa? Sova lite? Titta på tv? Gå och handla? Duscha? Packa upp resväskan från Budapest?
Många alternativ... :)


Parlamentet i Budapest


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0