underbara tisdag!


Idag blev det
en kort dag på jobbet.
Vi fixade lite inför imorgon. Försökte få lokalerna lite roligare och sådär.
Vår provisoriska avdelning ligger nämligen i en barack, eftersom det inte finns dagisplats till de barnen vi ska ha hand om, så finns det inte heller några riktiga lokaler. Hänge upp lite skynken, tvättade gamla leksaker som vi fått och ordnade lite. Jag hoppas att barnen kommer trivas - de bryr ju sig inte så mycket om hur det ser ut!
Imorgon börjar inskolningarna, och det ska bli spännande!
Hoppas att barnen är snälla och föräldrarna trevliga :)

När jag kommit hem såg jag att jag äntligen fått mitt brev från skatteverket. Slet upp kuvertet innan jag ens fått av mig skorna, nyfiken på om jag skulle få tillbaka pengar eller få betala. Tidigare har jag som högst fått tillbaka någon tusenlapp eller så, och någon annan gång fått betala några hundralappar.
Beräknat belopp som du ska få tillbaka....
..... Jag var tvungen att läsa om summan flera gånger, och sedan ringa pappa för att kolla om man verkligen får tillbaka den summan som stod där.
Herregud! Det var en positiv överraskning!
Pengarna kommer någon gång vid midsommar, men jag har redan börjat att spendera dem i huvudet!
Blommor, påslakan, kuddar, handdukar, skor, KLÄDER!

Dessvärre så vet jag att jag kommer få snåla med pengarna när jag väl får dem, eftersom jag inte har fått något jobb efter mitt vick den 9 juli. Men jag är glad som tusan! Det här kommer hjälpa mig i sommar :)

Har suttit en stund på balkongen och solat, blev svettigt men ack så underbart!
Våren är mer än välkommen!


Sommarstugan, våren 2009


Kommentarer
pappa

Grattis och lycka till imorgon/kram

2010-04-13 @ 21:19:02
Elin

Underbara sol :)

2010-06-23 @ 09:25:34
URL: http://ellee.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0