åååååååååååååååååååååångest


Idag var första gången på veckor som jag loggade in på itslearning.

Jag har dragit mig för att göra det länge nu, bara tanken på att vara inne på den sidan har gett mig ångest.
Jag var  - på allvar - tvungen att ta av mig tröjan innan, för jag blev så varm och uppjagad av bara tanken att gå in på sidan.
Väl inne så ser jag att jag måste komplettera inlämning 2 och 3 i webbmedia.

Fixar kompletteringen på inlämning tre, det var hyfsat enkelt - om jag nu gjorde rätt.
Sedan dess har jag suttit i snart tre timmar med de jävla bilderna till inlämning 2.

Jag läser vad hon vill att jag ska komplettera.

"Du har lyckats bra med att hålla nere filstorleken på dina bilder men har konsekvent valt jpg-formatet. Är detta det bästa valet för alla bilderna? Kan du med andra format, exempelvis gif och png få bättre kvalitet och kanske mindre filstorlek?
Komplettering: Spara om dina bilder i passande format för de olika bildtyperna och skriv en lite mer utförlig reflektion över vilka val du gör och varför."

Jag tycker att JPG är ett bra filformat. Bilderna ser bra ut. Ändrar jag dem för att de ska se bättre ut färgmässigt så blir filstorleken större.
Sedan blir jag förvirrad - jag har lyckats att hålla nere filstorleken. Men nu ska jag göra dem ännu mindre? OCH få bättre kvalité?
Får jag inte använda JPG alls?


Återigen översvämmas jag av känslan av orättvisa när jag ser hur mina klasskompisar gjort. JPG JPG JPG nästan rakt igenom. Varför passar inte mina filer då?

Det känns barnsligt av mig att sitta här och klaga om att mina klasskompisar gjort si och så och fått godkänt, men jag tycker verkligen att det känns orättvist.

Jag kommer verkligen ingen vart med dessa bilder nu. Har suttit och testat i olika format, ändrat storleken men det blir ju fasen inte bra i alla fall.
Nej, jag får slänga iväg ett mail i läraren, för jag vet verkligen inte vad jag ska göra.



Kommentarer
Lena

Hoppas du får svar som hjälper dig! Stora kramen !

2010-01-18 @ 15:51:03
Anna

Jag förstår hur du känner det, men maila dem och fråga. Det är det bästa :)

2010-01-19 @ 12:55:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0