En onsdagskväll

Det var en sån fin färg på himlen vid solnedgången idag, att jag bara var tvungen att ta ett kort.
Med kortet väl inne på datorn inser jag att det ser ut nästan som vilken solnedgång som helst.
Jaja, jag bjuder på den i alla fall :)





Idag har vi haft föreläsning om etik och moral. Själva ämnet kändes lite luddigt om jag ska vara ärlig.. och det gick inte precis lättare när föreläsaren var norsk heller! ;)
Nej, men han pratade bra svensk-norska - jag tror bara inte att jag kommit in i själva tänket (etik-kultur-moral-barn-förskola-normer) och har inte anteckningstekniken inne ännu. Visst tog jag anteckningar på föreläsningar när jag pluggade i Båstad också, men här känns det lite som allt är på liv eller död, och jag vill inte missa något som kan vara viktigt.

Haha, mitt mål är nog att lugna ner mig lite :).
(Fast lite tur är att det han gick igenom läggs upp på läroplattformen på internet också.)

För övrigt så känns utbildningen bra. Mycket som ska tas in, många funderingar på vad en bra lärare är, hur komlpext yrket faktiskt är.
Idag fick vi även lite info om själva inriktningen jag ska gå, Skapande verksamhet, och det känns roligt! Jag är supertaggad inför de två kommande terminerna då vi ska läsa våra inriktningar.


Kommentarer
pappa

Jag tycker det verkar vara en riktigt fin Göteborgs solnedgång. Kan ju iochförsig inte jämföras med en Eggby-solnedgång..... men fin ändå :-))

Roligt att du känner att du är på rätt ställe vid rätt tillfälle. Vi är många som anser det/Kram

2011-01-26 @ 22:27:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0