söndagsöndag

Jag har haft en lugn och skön helg.

Svettig promenad - då vi klättrade upp på ett mindre berg - i kombination av sol-njutning.
Nattligt biobesök - skräck är bäst på natten.
Fikabesök x2 idag - det innebär fem koppar kaffe under några få timmar.
Tillagning av tomatsoppa från grunden - den blev supergod!
Städning av lägenheten - gott för själen och samvetet.
Mycket tid har lagts på stickning - min halsduk börjar närma sig en meter.
Jag har tillverkat en TV av en pappkartong och svart målarfärg - alltid roligt att pyssla!

Dock har vekligheten knackat på under söndagskvällen, och jag sitter nu och mer grundligt går igenom uppsatsen jag ska opponera på. Det känns inte roligt att påpeka vad en person har gjort för fel i sin uppsats, och speciellt inte då det är en person som man tycker om. Det är dessutom svårt att skriva själva dokumentet. Vi ska först och främst påpeka det som varit bra i uppsatsen, men de skriftliga instruktionera vi fått handlar mest om att peka på de fel vi kan hitta. Är det skillnad på den muntliga och den skriftliga feedback som jag ska ge?

Jag börjar även bli lite nervös inför granskningen av min egen uppsats. Borde jag haft med det där? Genomsyrar problemformuleringen hela min uppsats? Har jag varit objektiv? Skulle jag styrkt mer från litteraturen i min diskussion? Blev det lite väl "jag tycker" betonat i diskussionen? Tänk om jag får en fråga angående vad jag skrivit som jag inte kan svara på? Jaja. Jag kommer vara galet nervös i alla fall.

Dags att återgå till skrivandet innan tröttheten anländer!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0