mååndag

Har fått förklarat för mig att man nu som student måste ha ett GU-kort. Det är tydligen ett lånekort, mecenatkort och passerkort i ett (det har säkert någon mer funktion...). I fredags kände jag mig superduktig när jag ställde mig i den milslånga kön till servicecentret för att ta foto och hämta ut kortet. Trots att jag inte hade någon som helst lust till det en solig fredagseftermiddag.


Se vad duktig jag är :)

Idag ska jag på introduktion (igen....), mellan 13-16. Får se vad vi ska göra. Ska även försöka leta rätt på en lärare vars lektion jag missar nu i veckan pga operationen.

Operationen ja. Imorgon. Kl 15. Fy FAN säger jag bara. Varenda liten cell i kroppen skriker "neeeeeeeeeeeeeeej", men en liten röst i huvudet säger bara "jo, få det gjort. Ingen idé att jaga upp sig, tandhelvetet måste bort". Jag önskar dock att den lilla rösten i huvudet kunde överrösta cellernas nej-skrikande, för jag blir nervös och lätt illamående bara av att tänka att jag ska gå igenom den där operationen en gång till..


Kommentarer
pappa

Du kanske kommer ihåg mitt goda råd till kamrat Bengt när han skulle genomgå en gastroskopi.

En undersökning av magen med en kamera i form av en lång böjlig slang med en diameter på cirka 1 centimeter. När den förs ner i svalget är det väldigt obehagligt... Jag har gjort det två gånger...

Jag sa till honom att det är bara att stenhårt tänka ......om 10 minuter är det klart och jag kan gå härifrån.

Efter undersökningen var han inte alls tacksam utan muttrade att om inte straffet varit så högt hade han slagit ihjäl mig....

Men försök att tänka så.... Om 60 minuter går jag härifrån och så mycket värre än förra gången kan det inte bli... kanske istället mycket bättre.

Alla mina tankar går till dig imorgon/kram

2011-09-05 @ 19:58:58
hanna

imorgon vid den här tiden är det över, tänk så...

2011-09-05 @ 20:58:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0