V som i Vagnssamtal

Jag var hos Ellen igårkväll, och klockan var väl runt 01 när jag satte mig på vagnen hem. Och eftersom det var fredagskväll kändes det som om jag var den enda nyktra personen på vagnen.

En kille sätter sig bredvid mig.

Killen: "Tjaaa..."
Jag: "Hejhej.."
Killen: "Hur är läget?"
Jag: "Jo tack, bra.. själv då?"
Killen: "Mmm. Hick. Jofan det är bra."
Jag tittar ut genom fönstret. Han stirrar på mig, det känns lite dumt så jag tittar fråganade på honom.
Killen: "Var är du på väg då?"
Jag: "Jag ska hem."
Killen: "Vart ska du av?"
Jag: "Centralstationen."
Killen: "Var har du varit då?"
Jag: ".. Hos en kompis."
Killen: "Ah faan. Nice."
Jag tar upp mobilen och börjar fippla lite med den. Han tittar rakt fram en stund.
Efter ta börjar han stirra på mig igen och säger:
"Hur är läget?"
Jag hajjar till och tittar på honom någon sekund.
Jag: "Lika bra som det var för några minuter sedan."
Killen: "Aha. Oj. Det här går inget bra för mig va?"
Vagnen börjar närma sig centralen och jag reser på mig samtidigt som jag svarar
Jag: "Nej.."
Killen: "Nej... men.. godnatt då och ta det försiktigt hem"

Det är så man ska ta ett nederlag!


Kommentarer
Lena

:-)

2012-02-04 @ 17:11:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0