I som i Ingrepp i offentligheten

Denna veckan har vi i skolan haft ett projekt som heter "Ingrepp i offentligheten".
Det innebar att vi skulle på något sätt förändra något i det offentliga rummet, och just fokusera på vad det är som sker mellan åsikt och handling. Det har varit så intressant, och så roligt!
Man kan göra mer samhällskritiska "ingrepp", men jag har valt att fokusera på något positivt.


Jag stickade en halsduk och satte upp den på Göta älv-bron (och hur stavas detta? Götaälvbron, Göta älvbron eller Götaälv bron?). Det blåser så mycket där uppe, så man stannar sällan och tittar ut över stan och på den fina utsikten. Det ville jag göra något åt.


Detta lilla sittunderlag blev lite liten och fel. Men det skiter jag i.
Jag satte upp detta med resårband på spårvagnshållplatsen här hemma. För cirka en vecka sedan var alla rutor på hållplatsen krossade, vilket är väldigt ovanligt i denna "fina" sida av stan.

Vi i klassen blev i detta projekt tilldelade olika områden, varav Hisingen med bla Göta älv-bron var mitt område. Min spårvagnshållplats var således inte mitt område, och jag vet inte om jag kan ta med det i redovisningen imorgon. Men jag gjorde det för jag var, är, nyfiken på att se hur länge "sittunderlaget" får vara kvar, och om någon (mot förmodan) fortsätter med att göra hållplatsen trevligare.

Imorgon har vi i klassen redovisning för detta projekt. Och på riktigt, detta är första gången jag är riktigt nyfiken på vad de andra i klassen har gjort!


Kommentarer
Lena

Spännande Julia!

2012-03-30 @ 07:01:33
Elisabet

Helt UNDERBART .., jag blir så rörd, så jag får hålla tårarna tillbaka ,-)



Ååå, vad jag älskar sånt här!!!

2012-03-30 @ 08:52:10
URL: http://www.cikoriatva.blogspot.com
Rexxie

Jag hoppas att folk uppskattar det, och att både halsduken och sittunderlaget får vara kvar!

2012-03-30 @ 10:38:32
URL: http://rexxie.blogspot.com
En cyklist

Tackar tackar för att jag fick låna halsduken!

2012-03-31 @ 13:53:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0