K som i Kycklinginsikt

Igår insåg jag att jag är en rätt ovärdig köttätare. Jag hade tänkt att göra en kycklinggryta á la Hanna och köpte således en färsk kyckling på Ica. Jag hade fått tydliga instruktioner från Hanna att dela den och skjutsa in den i ugnen. No problems, tänkte jag, kyckling har man väl tillagat förr!


Öppnade förpackningen och blev ståendes ett tag. Den ser ju rätt äcklig ut.
Och... Aaaah! Är det inte små fjädrar som sitter fast här och där? Och.... är det där huvudet har suttit?
Vingarna, påminner inte de om människoarmar? Tog kniven och lyfte upp ena vingen - absolut. Likheten är slående och det riktigt rös i mig när jag släppte den och den föll tillbaka mot kroppen.
Hur i helvete ska jag dela den här då? För jag vill ju absolut inte röra vid den........

Det slutade med att jag rullade över kycklingen till skärbrädan och tog papper och med det höll fast kycklingen. Delade den så snabbt jag kunde och sedan in i ugnen.


Trög start i matlagningen igår, men gott blev det i alla fall.

Men. Hm. Kan man med att äta kycklingen borde man ju kunna stå för allt som har med den att göra.
Tål verkligen att funderas på.

Nä, back to the hemtenta!


Kommentarer
Lena

Du är för härlig!

2012-03-14 @ 18:56:03
hanna

sicket sjåpande.. premiär för julklappsgrytan ser jag! :)

2012-03-15 @ 12:29:48
Julia

Jajamän, det också. Den var perfekt ;)

2012-03-15 @ 15:18:03
URL: http://choulia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0