M som i Men kom igeeeeeeeen....

Ingen kan väl bli mer förvånad än vi, skave-studenterna, över att vi redan har fått vårt schema inför nästa kurs. Det är ju trots allt en och en halv vecka kvar! Dagen innan kursstart är ju då vi tidigare fått våra scheman när vi läser på artisten, trots att man egentligen ska ha det två veckor innan kursstart. Kan det hända att de efter tre kursstarter äntligen tagit till sig av vår kritik?

Nu kan man ju tro att allt är frid och fröjd, nejnej, så lätt ska vi inte ha det!

Fick en klassindelning av vår kursledare. Jag är med i inte mindre än fyra grupper. Grupp 3, grupp A, musik B och musik. Här tänker man "Jösses, vad rörigt" men okej, inte mer än så. Tills man ser schemat:


Det finns ju en finurlig sak med detta schemaprogram; man kan söka på sitt personliga schema. Men nej, juste- det går ju inte att lita på det personliga schemat, det brukar visa fel! Så då får man snällt sitta och titta på det här eviga virrvarret av grupper och komma ihåg, "Grupp A, okej, den lektionen ska jag ha.. och här då.... en B grupp.. men vänta, musik och grupp tre har lektion samtidigt? Det går väl inte.. Nähä, okej det står visst musik A.. och jag var inte i den A-gruppen, utan i B-gruppen när det kommer till musiken ja.."

Ja. Det må hända att jag är lite irriterad. Medan jag ändå sitter här och klagar på schemat, hur faaaaaan tänkte de på fredagen där? Lektion mellan 08.30-10 och nästa lektion mellan 16-17.30? Men kom igeeeen......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Julia

det här är jag

RSS 2.0